Friday, January 25, 2013

Bismillahirrahmanirrahim.

Kita banyak belajar dari kesilapan.Dengan kesilapan tu kita dewasa,matang dan besar.Tapi bukan semua orang boleh terima kesilapan kita kat mereka.Kita dah bagi dia sakit lepastu kita buat bodoh je dengan dia.Seriously,aku pun tak boleh kena macamtu.

Namun,aku jugak manusia yang baru nak belajar erti kehidupan.Banyak khilaf dalam hidup.Hanya mintak dimaafkan diri ini.Ada sebab kenapa silap tu terjadi.Bukan saje saje.

Semoga Allah memberkati hidup dia,berikan dia kelapangan dalam hidup,kekuatan dalam hidup dan kejayaan dalam semua aspek kehidupan.Setiap kali sebelum aku baca Al-Quran,aku hadiahkan Al-Fatihah untuk Rasulullah,Mak Abah,Adik beradik dan Dia.

Apa yang salah,tetap salah.Tapi aku cuba yang terbaik untuk balas kebaikan dia selama ni.
"Allah akan menggantikan sesuatu iu dengan yang lebih baik darinya atau sama taraf sepertinya"

3 comments:

the tempo of life said...

ada kata2 berbunyi. "sentiasa ingat kebaikan yg dia buat pada kita, lupakan kejahatan yg dia buat. sentiasa belajar memaafkan".

kita memaafkan, dan kita juga kena rajin minta maaf. in shaa Allah, ika pun mtk maaf kalau ada salah silap :D

Muhaimin Saharudin said...

Yup.pernah dengar quote tu.nak tambah "sentiasa ingat kebaikan org pada kita dan lupakan kebaikan kita pada org lain,tapi sentiasa ingat kejahatan kita pd orang"

Eh the tempo of life ni wan akmal zulaikha kah?

the tempo of life said...

hahh. betul betul. ha'ah ni saya , ika la. tu nama blog, dah lama ubah nama blog tu. emin je kot tak perasan . :D